22 sierpnia 2022

Czym jest audyt SEO?

Czym jest audyt SEO? Dlaczego warto przeprowadzić dokładną analizę strony internetowej? Ile kosztuje audyt SEO? Kiedy warto zlecić audyt SEO? Jak wybrać odpowiedniego wykonawcę kampanii SEO? Szukasz odpowiedzi na wyżej postawione pytania? Zapraszamy do lektury!

  1. Co to jest audyt SEO?
  2. Dlaczego warto zlecić audyt SEO, aby poprawić pozycje w wyszukiwarce Google?
  3. Porównywanie ofert SEO
  4. Jaki jest koszt audytu SEO?

Jak zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google? W jaki sposób zwiększyć ruch na własnej witrynie? W tym przypadku warto wykorzystać potencjał SEO! Jeśli masz już gotową własną stronę internetową, zanim rozpoczniesz poszukiwania agencji marketingowej, koniecznie zleć audyt SEO. Czym jest audyt SEO? Po co właściwie się go wykonuje? Odpowiadamy w niniejszym artykule.

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO przeprowadza się w celu dokładnej analizy strony internetowej pod wieloma aspektami. Przede wszystkim pod kątem jej widoczności w wyszukiwarce Google oraz możliwości zwiększenia na niej ruchu. Audyt SEO wykonuje się także w celu przeanalizowania potencjału SEO. W tym przypadku wykonawca wskazuje błędy optymalizacyjne, udziela informacji na temat tego, jak poprawić bezpieczeństwo oraz sprawić, by nasza strona była jak najbardziej użyteczna, czyli przyjazna w obsłudze dla użytkownika pod każdym względem.

Aktualnie wyróżnia się kilka rodzajów audytu. Na przykład można przeprowadzić audyt SEO dotyczący głównie strony technicznej. Popularne są również audyty wiążące się z pomocą dobrania fraz kluczowych, które są ważne dla pozycjonowania. Audyt przeprowadza się również w celu sprawdzenia czynników off-page oraz on-page, które mają swego rodzaju wpływ na ostateczną pozycję strony w wyszukiwarce Google. Możesz także skorzystać z audytu, aby sprawdzić zabezpieczenia serwisu. Ostatnio coraz większą popularnością cieszą się audyty, które przeprowadza się, by sprawdzić wygodę użytkowania danej witryny – UX.
Po audycie właściciel strony otrzymuje kompletny wynik analiz w formie elektronicznego dokumentu. Analiza ta obejmuje między innymi sugestie i informacje na temat ewentualnych poprawek, które należy wprowadzić, by odpowiednio zoptymalizować naszą witrynę. W dokumencie powinny znajdować się również informacje dotyczące działań, których celem jest podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania, przy jednoczesnym obniżaniu kosztów związanych z innymi działaniami SEO. W tym ostatnim aspekcie ważne są między innymi wspomniane słowa kluczowe.

Nie zwlekaj i zamów audyt SEO już teraz, by poprawić widoczność strony w wyszukiwarce Google. Jest także możliwość wykonania darmowego audytu, ale nie polecamy takiego rozwiązania. Dlaczego? Ponieważ często zainteresowani otrzymują niekompletną informację zwrotną. Ponadto darmowy audyt nie wykorzystuje w pełni ogólnego potencjału, nie interpretuje dokładnie i poprawnie otrzymanych danych i nie jest w stanie prawidłowo dopasować zalecenia do konkretnej witryny oraz pod konkretną branżę.

Dlaczego warto zlecić audyt SEO, aby poprawić pozycje w wyszukiwarce Google?

Kompleksowy audyt SEO to doskonałe rozwiązanie, które gwarantuje, że ostatecznie ruch na Twojej stronie będzie wartościowe. To oznacza natomiast, że wzrost ruchu przełoży się również na wzrost sprzedaży. Ponadto dzięki audytowi indeksacja serwisu zostanie odpowiednio ulepszona i tym samym zwiększy się widoczność serwisu w wyszukiwarce, co przekłada się również na wzrost organicznego ruchu. Po przeprowadzeniu i wdrożeniu audytu SEO zwiększysz również zasięg, dzięki czemu Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna. Na etapie audytu dobiera się także odpowiednie słowa kluczowe. To między innymi one sprawiają, że ostatecznie docieramy ze swoją stroną do grupy docelowej i ostatecznie do potencjalnego klienta.

Zatem audyt SEO to najlepsze rozwiązanie, którego celem jest wyeliminowanie błędów SEO oraz z zakresu UX. Nie czekaj, tylko już teraz zamów audyt SEO!

Porównywanie ofert SEO

Znalazłeś kilka wykonawców, ale nie wiesz, na którą agencję się zdecydować? Zastanawiasz się, jak porównać oferty SEO, by ostatecznie wybrać tę dla siebie najkorzystniejszą? Na pewno nie zaleca się, by decydować się na najtańszą ofertę SEO. Zanim nawiążesz współpracę, zapoznaj się dokładnie z każdą dostępną ofertą i wybierz tę, która spełnia Twoje oczekiwania i wymagania.
Warto wziąć pod uwagę sposób rozliczania kampanii. Chociaż w większości przypadków wykonawców wynagradza się za pracę, można znaleźć agencje, z którymi rozlicza się za efekty. Zanim podpiszesz umowę, zwróć także szczególną uwagę na takie informacje, jak liczba pozycjonowanych słów kluczowych, budżet, liczba linków, artykułów sponsorowanych czy contentu na daną stronę, czas obowiązywania tej umowy oraz fakt, czy dany wykonawca przeprowadza audyt SEO. Pamiętaj, by wybierać taką ofertę, która zawiera wspomniany audyt SEO. Szczególnie że to pierwszy krok w kampanii SEO, dzięki któremu jesteśmy w stanie zweryfikować zarówno mocne, jak i słabe strony naszej witryny, wprowadzić odpowiednie zmiany i ustalić zakres działań, które agencja będzie musiała wykonać.

Wiele ofert SEO obejmuje także optymalizację UX. W większości przypadków kwestia ta dotyczy raczej przygotowania ze strony agencji jedynie podstawowych wskazówek zmian, które mogą mieć pozytywny wpływ na ostateczne rezultaty i ruch na stronie.
Kolejnym czynnikiem, na który trzeba zwrócić uwagę, wybierając korzystną ofertę SEO, jest raportowanie. Zainteresuj się, jak często będziesz otrzymywać raporty i co właściwie znajdzie się w dokumencie tego rodzaju. Zatem wybierając odpowiednią agencję SEO, sprawdź zakres oferty i jakie są ostateczne warunki umowy.

Jaki jest koszt audytu SEO?

Cena audytu SEO może różnić się, w zależności od wykonawcy oraz zakresu oferty. Dlatego polecamy, by kwestie związane z finansami dokładnie sprawdzać bezpośrednio na stronie agencji. W przypadku pełnej oferty, ceny zaczynają się już od 1900 zł netto. Jeśli interesuje Cię konkretna cena, tutaj zapytasz o koszt audytu SEO oraz uzyskasz szczegółowe informacje, co wchodzi w zakres danej usługi.

Na dobrą pozycję strony wpływa między innymi linkowanie wewnętrzne, a informacje o tym można otrzymać w audycie seo. Klient dowie się, jakie linki prowadzą do strony głównej i co zrobić, aby usprawnić pozycjonowanie. Dobre audyty seo są więc niezwykle przydatne. Dzięki temu, że audyt strony www można zamówić online, warto skorzystać z tego rozwiązania. Warto też pamiętać, że darmowy audyt strony internetowej nie zapewni takich możliwości jak efekt pracy specjalisty, który dokładnie sprawdzi wszystko pod kątem seo. W dzisiejszych czasach każdemu powinno zależeć na dobrych pozycjach w wynikach wyszukiwania google, a audyt strony internetowej może to ułatwić. Oczywiście ważna jest również szybkość ładowania strony i wskazówki, które można uzyskać z google search console.

 
undefined